Levering en montage
Achteraf of in 3 termijnen
Tot %50 korting Winter Deals
Zoeken
Levering en montage
Achteraf of in termijnen betalen
Winter Deals tot %50 korting 
Zoeken
Levering en montage
Achteraf of in termijnen betalen
Winter Deals tot %50 korting 
Zoeken

Terms And Conditions

TERMS AND CONDITIONS

Bedrijfsgegevens: 

Handelsnaam: Laviva Bedding B.V. 

KVK-nummer: 90504070

Contact: 

E-mail: info@lavivabedding.nl 

Telefoon: +31 629 809 426

Reserveringen:

Kleuren op de afbeeldingen kunnen afwijken van het werkelijke product. De garantie is alleen geldig met een kassabon of een ander aankoopbewijs. De kosten van een verhuislift worden niet vergoed door Laviva Bedding B.V.

Offertes: 

Offertes zijn geldig voor een periode van 30 dagen vanaf de datum van de offerte, tenzij anders aangegeven of uitdrukkelijk anders overeengekomen door beide partijen; Offertes zijn gebaseerd op gegevens verstrekt door de potentiële koper. De potentiële koper is verplicht de verkoper op de hoogte te stellen van feiten en/of omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de voorbereiding van de offerte of de uitvoering van de overeenkomst, voor zover hij hiervan op de hoogte is of redelijkerwijs op de hoogte zou moeten zijn; De verkoper doet te allen tijde een offerte op basis van de door de koper verstrekte informatie en de door hem geuite behoeften of wensen. De verkoper kan vertrouwen op de juistheid van de verstrekte informatie en de doorgegeven behoeften en wensen van de koper. In geval van onjuiste informatie verstrekt door de koper, of in geval van verkeerde identiteit door de koper, is de verkoper van mening dat de gedane offerte niet bindend is. Transportwerkzaamheden, hijswerkzaamheden, het laden en lossen door derden en de werkzaamheden zijn nooit opgenomen in de offerte, tenzij anders overeengekomen. Dit betekent dat de koper het gekochte product zelf afhaalt of dat het gekochte product door derden wordt verzameld/afgeleverd.

Aanbetaling en zekerheid:

De verkoper heeft het recht om bij het aangaan van een koopovereenkomst een aanbetaling van 30% te eisen van de koper; De aanbetaling dient contant te worden betaald per PIN of een ander algemeen gegarandeerd betaalmiddel; De verkoper heeft het recht om voldoende zekerheid te eisen van de koper voordat het product wordt besteld, aan de koper wordt geleverd, de levering wordt voortgezet of de koopovereenkomst wordt uitgevoerd.

Betaling van de koopprijs, niet-nakoming, verzuim: 

De koopprijs dient door de koper volledig te worden betaald bij de aankoop van het door de koper bestelde product. Indien het product namens de koper door derden wordt gekocht, dient de koopprijs ook volledig te worden betaald. Partijen kunnen andere betalingsvoorwaarden overeenkomen; Bij acceptatie van een andere betalingsvoorwaarde wordt een factuur gestuurd. De betalingstermijn is zeven dagen vanaf de factuurdatum, tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Door het verstrijken van de betalingstermijn is de koper automatisch in verzuim; Indien de koper om welke reden dan ook de koopprijs niet volledig of binnen de uitdrukkelijk overeengekomen termijn betaalt, wordt dit beschouwd als een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de betalingsverplichting, tenzij er sprake is van overmacht. De koper is dan automatisch in verzuim; In dat geval is de koper de verkoper onmiddellijk 30% schadevergoeding verschuldigd, onder voorbehoud van tegenbewijs, van het bedrag dat de koper aan de verkoper verschuldigd is bij uitvoering van de overeenkomst. Als de klant eerder is gewaarschuwd, is het in de vorige zin bedoelde percentage 50% als de levering – of een deel daarvan bij een gedeeltelijke levering – kan plaatsvinden.

Levertijd, feitelijke levering en risico-overdracht: 

De in de koopovereenkomst vermelde levertijd is gebaseerd op de op het moment van ondertekening van de overeenkomst geldende omstandigheden. Deze toepasselijke voorwaarden zijn afhankelijk van de door derden aan de verkoper verleende prestaties en gegevens. De verkoper zal alle redelijke inspanningen leveren om het gekochte product binnen de geschatte levertijd aan de koper te leveren. Indien deze geschatte levertijd wordt overschreden door onvoorziene omstandigheden, krijgt de verkoper een extra periode gelijk aan de door de koper verwachte levertijd zoals vermeld in de bestelling of koopovereenkomst. De koper dient het product binnen 7 werkdagen na de feitelijke kennisgeving van de verkoper dat het product klaar is voor afhaling, af te halen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld in de koopovereenkomst. Indien de verkoper de koper schriftelijk op de hoogte heeft gesteld om het gekochte product binnen 24 uur na 3 uur te komen ophalen, en de koper om welke reden dan ook niet in staat is het gekochte product af te halen, tenzij er sprake is van overmacht, is de koper in verzuim. In dat geval is de koper de verkoper een redelijke en billijke opslagvergoeding verschuldigd. Indien de koper het product niet binnen een maand afhaalt, heeft de verkoper het recht het product vrijelijk te verkopen en de koopovereenkomst te beëindigen, tenzij er sprake is van overmacht. In dat geval is de koper de verkoper onmiddellijk 50% schadevergoeding verschuldigd, onder voorbehoud van tegenbewijs, van het bedrag dat de koper aan de verkoper verschuldigd is bij uitvoering van de overeenkomst; Na ondertekening van de ontvangstbevestiging/factuur, vindt de feitelijke levering onmiddellijk plaats aan de koper. Onder feitelijke levering wordt verstaan dat het product eigendom is van de koper. Het product is vanaf het moment van feitelijke levering door de verkoper voor risico van de koper. Na feitelijke levering draagt de koper het risico van diefstal, vernietiging of beschadiging van het product, onverminderd de rechten krachtens het BW. De koper is verplicht het product vóór de aankoop te controleren op mogelijke gebreken of schade. Na aankoop van het product aanvaardt de verkoper geen enkele aansprakelijkheid voor schade door diefstal, verkeerd gebruik of eigen fout, of onverminderd de rechten krachtens het BW, voor het laden of lossen van het gekochte product door de koper tijdens transport; De verkoper is nooit verantwoordelijk voor het transport van het verkochte product naar het adres van de koper. De transportkosten zijn daarom niet inbegrepen in de koopprijs en zijn voor rekening van de koper. De verkoper bemoeit zich niet met transport. Indien gewenst kan de verkoper de koper doorverwijzen naar een transportbedrijf dat het transport van het verkochte product kan verzorgen. Indien de koper wenst dat het product door een transportbedrijf wordt vervoerd, dient de koper hiervoor een overeenkomst te sluiten met het transportbedrijf, zodat het transportbedrijf de transportkosten bepaalt. Transport als overeenkomst tussen koper en transportbedrijf is niet de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van de verkoper. Om schade aan het door de koper gekochte product te voorkomen, wordt de koper geadviseerd geen scherpe voorwerpen zoals messen of scharen te gebruiken bij het openen van het gekochte product.

Eigendomsvoorbehoud: 

De verkoper blijft eigenaar van het product dat hij aan de koper heeft verkocht totdat de totale koopprijs is betaald; De koper is verplicht het product zorgvuldig te behandelen en heeft niet het recht het product aan derden over te dragen of in onderpand te geven, of te verplaatsen of te verwijderen uit de geleverde gebouwen totdat de totale koopprijs en bijkomende kosten volledig zijn betaald; Hoewel de eigendom nog niet is overgedragen vanwege de levering van het verkochte product, is het product vanaf de levering voor risico van de koper. De koper is daarom verplicht de koopprijs te betalen, ongeacht of het gekochte product wordt gestolen, vernietigd, beschadigd of verslechtert.

Annulering: 

Annulering betekent dat de koper de verkoper schriftelijk op de hoogte stelt dat hij zijn verplichtingen onder de overeenkomst niet zal nakomen. Annulering laat het recht van de verkoper op volledige nakoming van de verplichtingen onder de overeenkomst en/of het recht op schadevergoeding door de koper onverlet; In geval van annulering door de koper van zijn verplichtingen onder de overeenkomst, is hij onmiddellijk 30% schadevergoeding verschuldigd aan de verkoper van het bedrag dat de koper verschuldigd is bij uitvoering van de overeenkomst. Het genoemde percentage is vast, tenzij de verkoper kan aantonen dat de schade groter is of de koper kan aantonen dat de schade kleiner is. Indien de klant eerder is gewaarschuwd, is het percentage in de vorige zin 50% als de klant de overeenkomst annuleert, – of een deel daarvan in geval van gedeeltelijke levering. In geval van annulering van de verplichtingen onder de overeenkomst door de verkoper, biedt de verkoper de koper de mogelijkheid een vervangend alternatief product te kiezen uit de collectie van de verkoper zonder extra kosten tot 10% van de oorspronkelijke koopprijs.

Retourneren

Niet tevreden met uw aankoop? Dan kunt u het product onder bepaalde voorwaarden retourneren.

Herroepingsrecht

U heeft de mogelijkheid om de aankoop binnen veertien dagen na levering op afstand te ontbinden zonder opgave van redenen. U kunt dit alleen doen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

U meldt schriftelijk (binnen veertien dagen) aan onze klantenservice dat u de aankoop op afstand ontbindt (support@lavivabedding.nl) of door contact op te nemen met onze winkel (+31 614 867 218). Het product is onbeschadigd en in de originele verpakking. Het product is ongebruikt. Het is geen op maat gemaakt product. Indien het product speciaal voor u is besteld en vervaardigd, kunnen wij het niet terugnemen. Wij stellen deze voorwaarden omdat onze producten duidelijk persoonlijk zijn en vanwege hygiëne niet kunnen worden geretourneerd indien beschadigd of gebruikt.

Retourkosten online- aankoop

Als je aan de voorwaarden van het herroepingsrecht voldoet heeft u de mogelijkheid om de bestelde producten te retourneren. U hebt de volgende mogelijkheden tot retourneren:

De kosten voor het retour sturen op welke wijzen dan ook is voor eigen rekening.
Als het product niet per post retour te zenden is, kunnen wij het product bij u retourhalen. De kosten hiervoor bedragen NL için €100 Be için €150dur. Ên zijn voor uw rekening.
U kunt het product kosteloos inleveren bij onze winkel. Deze is gevestigd op de Admiraal de Ruyterstraat 58-B Oud-Beijerland 3262 XE, Zuid-Holland. Neem hiervoor van te voren contact op met onze winkel (+31614867218).
Zodra wij uw geretourneerde producten hebben ontvangen, storten wij het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen terug. Eventuele retourkosten worden verrekend met dit bedrag.

Ontbinding van de overeenkomst / Geld terug :
Elke koop is een bindende verkoopovereenkomst / contract.
Wij geven geen geld terug en bieden alleen de mogelijkheid een artikel met hoge uitzondering te ruilen.
Dit enkel als het product nog ongeopend is en in de originele verpakking zit.
Producten met een hygiënische aard zoals bed textiel, kussens of dekbedden worden nimmer retour genomen.
De verkoper hoeft het product niet terug te nemen, ruilen is een aanvullende service niet een recht.

Reclamaties en servicebepalingen:
Het door de verkoper geleverde product dient die eigenschappen te bezitten die de koper op grond van de overeenkomst bij normaal gebruik mag verwachten.
Koper heeft garantie:

– 5 jaar garantie vanaf de aankoopdatum, op de vering in het matras.
– 3 jaar garantie vanaf de aankoopdatum, op de constructiefouten in het frame
– 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum, op de foam in de topper/matras.
– 2 jaar garantie vanaf de aankoopdatum, op de elektrische motoren.

De verkoper heeft het recht het gebrek te herstellen wanneer dit redelijkerwijs mogelijk is.
De garantie omvat niet de schade die is ontstaan na afname van het product door koper of derden en te wijten is aan onzorgvuldig transport van koper of derden die het product in opdracht van koper hebben vervoerd.
Buiten de garantie vallen gebreken aan de artikelen, die zijn ontstaan als gevolg van normale slijtage, of door enige van buiten afkomende oorzaak.
Afwijkingen aan het product betreffende materiaal, kleur, binnenwerk, vulling en dergelijke, die uit technisch of esthetisch oogpunt aanvaardbaar zijn kunnen nimmer leiden tot kosteloos herstel of vervanging van het product wanneer mogelijke afwijkingen voor de koop aan de koper kenbaar zijn gemaakt, zolang dit niet strijdig is met artikel 7:17 BW.

Koper dient reclamaties op zijn aangekochte product schriftelijk te melden bij het servicepunt van verkoper. Verkoper zal deze schriftelijke servicemelding van koper zorgvuldig in behandeling nemen en koper schriftelijk op de hoogte brengen van de te volgen procedure.
Verkoper wordt door koper in de gelegenheid gesteld om betreffende servicemelding op het product op validiteit te onderzoeken. Koper dient hiervoor het betreffende product aan te leveren op de met verkoper overeengekomen datum en plaats, tenzij anders individueel afgesproken.

Bij een gegronde servicemelding stelt koper de verkoper in staat tot herstel of vervanging van het betreffende product.
Onzorgvuldige behandeling, wijziging of niet-normaal of oneigenlijk gebruik van het afgenomen product door koper, heeft tot gevolg dat de servicemelding door de verkoper ongegrond kan worden verklaard althans niet geldend kan worden gemaakt. Hetzelfde geldt als koper de aanwijzingen, instructies, gebruiksaanwijzingen e.d. niet heeft opgevolgd.
De verkoper geeft bij een service aan dat de klachten procedure 2 tot 4 weken kan duren.

Toepasselijk recht en bevoegde rechter:
Op alle koopovereenkomsten is het Nederlandse recht van toepassing;
Bij koopovereenkomsten met consumenten, natuurlijke personen, zijn de wettelijke bepalingen betreffende de rechterlijke bevoegdheid van toepassing.